Basisschool Kleurrijk is een positief christelijke basisschool voor onderwijs aan leerlingen van 4 t/m 12 jaar. Wij zijn een onderdeel van LEV-WN,

Wij bieden onderwijs voor alle kinderen en ouders die vanuit een christelijke levensovertuiging bewust kiezen voor ons onderwijs. Op onze school staat de liefde voor God en de naaste centraal. Wij geloven in de ontwikkeling van kinderen met hun unieke gaven en talenten. Met al hun verschillen zijn ze waardevolle kinderen voor God, voor ons en voor elkaar. Wij mogen hen voorleven en leren zichzelf en de ander te accepteren en te waarderen.

Hoe doen we dat?

• Met de bijbel als bron, leert elke leerling op onze school dat hij of zij een geliefd kind is van God.
  • Wij zijn gericht op groei en ontwikkeling zodat ieder kind op een persoonlijk niveau excelleert. We gebruiken Snappet voor de basisvakken, hierdoor werken onze leerlingen op hun eigen niveau. We wisselen het werken op tablets zeer regelmatig af met het werken op papier. We hebben naast de basisvakken ook verbredende en verdiepende opdrachten. ’s Middags zijn de groepen o.a. bezig met wereldoriëntatie, Engels, en het aanleren van 21e-eeuwse vaardigheden. Dit naast de expressieve vakken.
  • Wij leren kinderen creatief denken, samenwerken en onderzoeken. Vanuit deze vaardigheden benutten wij de mogelijkheden en verschillen van alle leerlingen.
  • We volgen elk kind door de onderwijsbehoeftes in kaart te brengen.
  • We werken met de methode Wonderlijk gemaakt. Dit is een methode voor relationele en seksuele vorming vanuit christelijk perspectief met als belangrijkste boodschap dat elk kind er mag zijn, ongeacht wat hij of zij voelt, meemaakt of doet. Elk kind is geschapen door God de Schepper. Elk kind is het waard om gekend, geliefd en beschermd te worden. In deze bijlage  ziet u de doorgaande lijnen, hoofddoelen en Christelijke uitgangspunten en daarbij ook de verdeling over de leerjaren vanaf groep 1 t/m groep 8.
  • We vinden contact met ouders erg belangrijk. We staan open overleg, mailt u ons gerust.