De school beschikt over een School Ondersteuningsplan. Onze school is aangesloten bij het Samenwerkingsverband Midden Holland. Er wordt ook samengewerkt met het Sociaal Team van de gemeente Waddinxveen https://www.wadwijzer.info/ . Verder zijn er ook externe contacten:

• De Loodsboot, voor ondersteuning bij gedragsvragen
  • Auris, voor ondersteuning bij taalproblematiek
  • Ondersteuningsloket van LEV-WN, voor ondersteuning bij onderwijskundige vragen
  • Schoolmaatschappelijk werker
  • Logopedist
  • Ambulante Jeugdhulp
  • Veilig Thuis

In het ondersteuningsplan (SOP 2022-2024 Kleurrijk.docx ) staat de basisondersteuning beschreven die onze school geeft aan onze leerlingen.  Het uitgangspunt van de school is dat kinderen die lichte of zware ondersteuning nodig hebben die ondersteuning in de eigen groep krijgen. De onderwijsassistenten zijn hierbij de extra handen in de groep.

Als er meer ondersteuning nodig is voor een leering dan de basisondersteuning, zal de intern begeleider samen met de leerkracht, ouders en directie op zoek gaan naar de meest passende ondersteuning.